Rolowane

Brama garażowa ROLOWANA nie wymaga wolnego miejsca tak przed garażem, jak i w środku, by móc ją swobodnie zamykać i otwierać. Samochód można parkować bezpośrednio przed samą bramą, a ponadto wykorzystać wolne miejsce pod stropem w garażu. Brama może być również zamontowana przed otworem wjazdowym, dzięki czemu nie trzeba brać jej pod uwagę podczas projektowania oświetlenia lub konstrukcji dachu. Profile bramy wykonane są z wysokiej jakości aluminium odpornego na korozję, wypełnione pianką poliuretanową minimalizującą utratę ciepła, standardowo wyposażone są także w nowoczesny napęd elektryczny. Napęd jest umieszczony na zewnątrz konsoli, co ułatwia jego konserwację. Uruchomienie i zatrzymanie bramy odbywa się szczególnie łagodnie i cicho, co chroni nie tylko bramę, lecz także nasze otoczenie.

Segmentowe

To połączone segmenty prowadzone na rolkach po prowadnicach, które otwierają bramę pionowo w górę – pod strop. Dzięki temu rozwiązaniu przestrzeń wewnątrz garażu jest możliwie największa, a oprócz tego nie ma konieczności blokowania wolnego miejsca przed garażem, do swobodnego otwierania i zamykania bramy.
Bramy segmentowe mogą być obsługiwane ręcznie lub automatycznie – w każdym z tych przypadków obsługa jest prosta i bezpieczna. Są one odpowiednio wyposażone w proste i niezawodne systemy mechanicznego zabezpieczenia przed włamaniem – zamek i rygiel.
Zapewniają także dobrą izolację termiczną i akustyczną, dzięki temu, iż wykonane są z segmentów o grubości 40 mm wypełnionych pianką poliuretanową, a wokół płaszczyzny bramy montowany jest system trwałych uszczelnień.
Trwała brama musi być wykonana z odpowiednio wytrzymałych materiałów, dlatego też sekcje bram garażowych wykonane są z blach stalowych ocynkowanych ogniowo i powlekanych poliestrem. Grubość ich ścian wynosi 0,5 mm lub 0,7 mm. Wypełnienie sekcji stanowi warstwa bezfreonowej pianki poliuretanowej zapewniająca dobrą izolację termiczną i akustyczną. Wskaźnik izolacji termicznej mieści się w przedziale 1,1 – 1,5 W/m2K i jest uzależniony od m. in. typu paneli czy rodzaju przeszkleń.

Uchylne

Stosowanym od lat typem bram garażowych są bramy uchylne. Garażowe bramy uchylne przeznaczona są do użytku w budynkach mieszkalnych i pomieszczeniach gospodarczych. Składają się one z ościeżnicy, skrzydła i prowadnic poziomych.
Tworzone najczęściej z ocynkowanej blachy trapezowej T-10 wzmocnionej stalowymi profilami, występują w układzie pionowym, poziomym i skośnym. Drzwi tego typu są wygodniejsze w eksploatacji niż drzwi skrzydłowe – nie wymagają tak dużej ilości wolnego miejsca przed bramą, a dzięki zastosowaniu sprężyn równoważących ich ciężar, otwarcie nie wymaga użycia siły.
Zanim zdecydujemy się na konkretny model, warto rozważyć kilka opcji w projekcie tego typu bramy (sposób mocowania skrzydła). Poza najpopularniejszymi rozwiązaniami wymagającymi instalacji niewygodnych prowadnic sufitowych, bez problemu możemy znaleźć również bramy z systemem otwierania pozbawionym tego mankamentu. Należy również zwrócić uwagę na system sprężyn. Obecnie bramy produkowane przez większość producentów posiadają system wielu sprężyn, dzięki czemu nawet po zerwaniu którejś z nich, brama nadal nadaje się do użytkowania. Bramy uchylne potrzebują miejsca do otwarcia i zamknięcia nie tylko przed garażem, ale i wewnątrz niego. Przed garażem to przynajmniej 50 cm wolnej przestrzeni, jednak swobodę w operowaniu bramą zapewni dopiero 100 cm miejsca. Wewnątrz zaś potrzebne jest miejsce pod sufitem tam, gdzie brama się chowa. Po otwarciu bramy zmniejsza nam się światło wjazdu  o mniej więcej 20 cm wysokości i 25 cm szerokości, gdyż prowadnice są mocowane do ścian ościeża. Aby uzyskać większe światło wjazdu, można wybrać bramę uchylną montowaną za otworem. Pozwoli to zaoszczędzić 10 cm szerokości i 5 cm wysokości wjazdu w stosunku do bramy zamontowanej w świetle otworu.